کولر سلولزی ترموستاتیک

کولر های جدید مجهز به سیستم های بسیار کاربردی و پیشرفته شده اند. کولر های سلولزی ترموستاتیک یکی از این دستگاه های است که میتواند بسیار کاربردی باشد و البته در مصرف انرژی نیز صرفه جویی محسوسی داشته باشد.

کولر های ترموستاتیک چیست؟

ترموستات یک دستگاه کنترل دما است که برای تنظیم دقیق و همچنین نظارت بر دمای یک سیستم در محیط های محتلف استفاده می‌شود.

قالباً این تکنولوژی در سیستم‌های گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی بکارگیری ترموستات در کولر های سلولزی، حفظ دمای محیط در محدوده‌ای خاص است که توسط خود کاربر مشخص خواهد شد.

ترموستات‌ها به طور کلی در دو نوع دیجیتال و آنالوگ ارائه میشوند. در خودروها، ترموستات خودرو بین موتور و رادیاتور قرار دارد و هدف از بکارگیری آن، تثبیت دمای موتور احتراقی در محدوده بهینه است. هنگامی که دمای آب پایین است، ترموستات جریان آب به رادیاتور را مسدود کرده و مایع خنک کاری فقط در موتور گردش پیدا می‌کند. بدین ترتیب، هنگامی که موتور خودرو تازه روشن شده است، موتور در زمان کمی به محدوده دمای بهینه کاری می‌رسد. هنگامی که دمای موتور به محدوده بهینه برسد، ترموستات باز می‌شود و با باز شدن مسیر جریان آب به رادیاتور، از مایع خنک کاری دفع حرارت می‌شود تا دما بیش از حد بالا نرود.

به طور کلی، ترموستات‌ها در دستگاه‌ها و سیستم‌های تأسیساتی، خودروها، لوازم خانگی، شوفاژ و لوله‌های بخاری، و صنعت تأسیسات مکانیکی برای کنترل دما به کار می‌روند. از نظر نگهداری، ترموستات‌ها نیاز به سرویس دوره‌ای یا نگهداری خاصی ندارند، اما استفاده از ضدیخ در سیستم‌های خنک‌کاری ضروری است تا از زنگ‌زدگی و خوردگی قطعات جلوگیری شود.

در کولر های سلولزی ترموستات ها یکی از کاربردی ترین تحهیزات است که میتواند در کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش کارایی کولر بسیار موثر باشد.