انواع کولر آبی - فروشگاه امیر

در فصل های نسبتا گرم سال وجود کولر میتواند بزرگترین نعمت باشد. وقتی که از گرمای داغ و نور خورشید به ستوه می آیم کولر ها میتوانند شادابی را به بدن ما بازگردانند. ولی استفاده مداوم از کولر در طول روز توصیه نمیشود. بدن ما کمی به گرمای تابستان احتیاج دارد تا قدرت خود را برای مقابله با سرمای زمستان دوباره بازیابی کند.

کولر ها انواع مختلفی دارند و هنگام خرید میتوانید با مطالعه در مورد خصوصیات و ویژگی های آنها بهترین گزینه را متناسب با منطقه خود انتخاب و خرید نمائید.

کولر های آبی از جهات مختلف دسته بندی میشوند. نحوه عملکرد، نوع کاربری ، نوع ساخت و اجزای تشکیل دهنده هر کولر میتواند متفاوت باشد.

اگر از انواع کولر های ثابت و قابل حمل گذر کنیم، کولرهای آبی به دو دسته پوشالی و سلولزی تقسیم میشوند.

کولر های پوشالی که از قدیم خانه های ما را خنک میکردند و در واقع نوع سنتی کولر بشمار میروند، ساده ترین نوع کولر های آبی هستند که از شیوه تبخیری برای خنک کردن محیط استفاده میکنند.

شیوه سرمایش در کولرهای آبی سنتی به این گونه است که انتقال حرارت روی یک واسط تبخیری (پوشال) صورت میگیرد. استفاده از این واسط تبخیری (پوشال) می تواند دلایل زیادی داشته باشد که عبارتند از افزایش سطح تماس بین هوای گرم و آب خنک کننده، توزیع آب و جذب ذرات موجود در محیط . لذا نوع آن و عملکرد آن می تواند در عملکرد سیستم سرمایشی تتبخیری مربوطه بسیار تاثیرگذار باشد.

مبنای عملکرد کولرهای آبی را می‌توان بر پایه بخار آب دانست استفاده این کولرها از آب خنک درون کولر و آب خنک روی پوشال‌ها و  هوای گرم ورودی به کولر را خنک می‌کنند. این هوای خنک از طریق دریچه یا دهانه کولر خارج شده و وارد کانال کولر می‌شود.

با ورود نسل جدید کولر های آبی، که کولر های سلولزی نامیده میشوند، انقلابی در کولر های شکل گرفت که توانایی خنک کردن بسیار افزایش پیدا کرد.

کولر آبی سلولزی

این نوع برعکس کولرهای آبی پوشالی بوده و به‌جای استفاده از پوشال، در این کولرها از پدهای سلولزی بهره برده شده است. این پدها نسل جدیدی از پوشال‌های قدیمی هستند که عمر بیش‌تری داشته و کم‌تر شوره می‌زنند.

این پد ها ویژگی های بسیار خوبی دارند که در مطلب دیگری در این مورد توضیح داده ایم.

ولی اگر بخواهیم بطور مختصر در مورد ویژگی های پد سلولزی توضیح دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش میزان مصرف آب و برق
  • افزایس بازدهی کولر
  • تولید هوایی پاک و بدون باکتری های مضر
  • عدم تولید بوی نامطلوب
  • عمر مفید بالا
  • هزینه تمیزکاری و تعمیرات اندک
  • بدون افتادگی
  • و …

کولر ها یکی از مهمترین لوازم در فصول گرم بشمار میروند و انتخاب کولر مناسب در هنگام خرید میتواند بسیار اهمیت داشته باشد. کارشناسان با تجره ما در فروشگاه امیر در خدمت شما هتسند تا بهترین مشاوره را در زمینه خرید کولر های سلولزی بشما ارائه کنند. کافیتس با ما تماس بگیرید.