جایگزین کولر گازی

کولر ها امروزه یکی از حیاتی ترین جنبه های زندگی ما است. تحمل گرمای تابستان که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، کار ساده ای نسیت. به دلیل گرم شدن زمین، برخی از کشورها در طول تابستان گرمای شدید را تجربه کرده اند. حتی در روزهای ابتدایی تابستان، برخی شهرها با دمای بالا مشکل دارند. به همین دلیل است که در حال حاضر استفاده از تجهیزات خنک کننده برای مردم ضروری است. بسیاری از مردم اکنون از کولر های گازی در خانه های خود برای کاهش گرمای سوزان استفاده می کنند.
تهویه مطبوع در ماه های تابستان برای خنک کردن داخل خانه ایده آل هستند. با کمک کولر گازی می توان دمای مورد نظر منزل خود را تنظیم کرد.

اما این کولر ها معایبی دارند که نمیتوان از کنار ان بسادگی گذر کرد. از جمله مصرف بالای برق که میتواند در دراز مدت مشکلات زیادی را ایجاد کند.

معایب استفاده از کولر گازی:
اگر اغلب از کولر گازی در محل کار یا خانه خود استفاده می کنید، در اینجا فقط چند مورد از معایب آنرا که باید از آنها آگاه باشید مرور خواهیم کرد.
1. کاهش ناگهانی دما می تواند خطرناک باشد اگر شما در خارج از خانه در گرمای شدید باشید و سپس به طور ناگهانی به خانه خود برگردید و دمای آن خنک باشد، می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد. به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل کنید که از تهویه مطبوع به درستی استفاده می کنید.
2. می تواند باعث خشکی پوست شما شود اگر بیش از حد از کولر گازی خود استفاده کنید می تواند باعث خشکی پوست شود که می تواند منجر به مشکلات پوستی بی شماری شود. به همین دلیل است که باید حتماً از کولر گازی در حد متوسط استفاده کنید.
3. کولر گازی صداهای غیر قابل تحملی تولید می کند کولر گازی می تواند صداهای آزاردهنده ای تولید کند که مانع خواب شما شود.

اما اگر بخواهیم جایگزینی برای کولر های گازی معرفی کنیم باید به کولر های سلولزی اشاره کنیم.

در مقابل کولر های سلولزی میتوانند گزینه بسیار مناسبی بجای کولر های گازی باشند.

در مطالب قبلی در مورد مزیت کولر های گازی صحبت کردیم. در این بخش برخی دیگر از مزایای این کولر ها را بیان خواهیم کرد.

کنترل آفات عالی و مقاومت حرارتی
استفاده از بورات ها در عایق سلولزی آن را برای کنترل آفات مفید می کند، زیرا این ماده شیمیایی یک ترکیب طبیعی است که از آفات جلوگیری می کند. این مانع از استراحت یا لانه سازی در عایق می شود. بنابراین کیفیت و کارایی عایق سلولی را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. عایق سلولزی همچنین دارای مقاومت حرارتی بالایی است که از انتقال حرارت از طریق سقف، دیوار و کف جلوگیری می کند. این امر باعث کاهش بیشتر انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش می شود که همچنین قبوض آب و برق را کاهش می دهد.